KSEF

KSEF –  Skorzystaj z naszej wiedzy

KSEF, czyli Krajowy System e-Faktur wprowadza nową formę dokumentów sprzedaży. Jest to tzw. faktura ustrukturyzowana, czyli ujednolicona i odczytywalna przez oprogramowanie faktura, poddająca się wizualizacji w formacie elektronicznym za pośrednictwem scentralizowanego systemu.

Rozwiązanie to umożliwia weryfikację wystawianych faktur, ich przechowywanie i dostarczanie do odbiorców, a także zapewnia bieżący wgląd organom podatkowym. Od 1 stycznia 2022 roku podatnicy mogą dobrowolnie korzystać z Krajowego Systemu e–Faktur, jednak już na początku 2024 roku, zgodnie z zapowiedziami Ministerstwa Finansów, korzystanie z KSeF stanie się obligatoryjne.

Co robimy w ramach usługi?

Perspektywa implementacji KSeF to bez wątpienia wyzwanie dla przedsiębiorców, wymagające wdrożenia wielu rozwiązań technicznych i wewnętrznych procedur zgodnych z nowymi regulacjami.

Wdrażanie Krajowego Systemu e-Faktur jeszcze w okresie dobrowolności stosowania umożliwi najbardziej optymalne przygotowanie Twojej firmy do nadchodzących zmian i efektywne wejście w 2024 rok. Świadomi złożoności procesu, jakim jest wdrożenie KSeF w Twoim przedsiębiorstwie, oferujemy kompleksowe wsparcie na każdym etapie implementacji, zarówno w aspekcie prawno-podatkowym, jak i informatycznym.

Naszym klientom zapewniamy

Wsparcie prawno-podatkowe:

  • Warsztaty KSeF wyjaśniające założenia systemu, zasady fakturowania oraz praktyczne aspekty implementacji z uwzględnieniem specyfiki Twojego przedsiębiorstwa
  • Przygotowanie indywidualnego planu implementacji KSeF w oparciu o analizę przedwdrożeniową
  • Analiza schemy XML faktury ustrukturyzowanej, mapowanie źródeł poszczególnych danych i wprowadzenie zmian koniecznych w procesach, procedurach i umowach
  • Weryfikacja oraz dostosowanie dokumentacji, procedur i procesów wewnętrznych do nowych regulacji
  • Analiza obowiązków podatkowych, doradztwo w zakresie wpływu wdrożenia systemu na aktualną sytuację prawną firmy
  • Bieżące wsparcie i doradztwo na każdym etapie procesu, także wsparcie powdrożeniowe

Wsparcie techniczne:

  • Analiza możliwych rozwiązań technicznych
  • Implementacja rozwiązania wraz ze wstępnym szkoleniem
  • Dostosowanie KSeF do integracji systemów już wdrożonych i funkcjonujących w przedsiębiorstwie
  • Pomoc merytoryczno-techniczna przy tworzeniu rozwiązań wewnętrznych
  • Pomoc w przygotowaniu dokumentów technicznych oraz dokumentacja wdrożeniowa
  • Implementacja indywidualnych rozwiązań informatycznych
  • Bieżące wsparcie
  • Aktualizacje przepisów i współpraca z organami podatkowymi celem informowania na bieżąco Twojej firmy o wszelkich zmianach

Dlaczego warto skorzystać z usług naszej kancelarii?

CLDP to dynamicznie rozwijająca się kancelaria świadcząca kompleksowe usługi doradztwa podatkowego. Klienci naszej Kancelarii mogą liczyć na najwyższy poziom merytoryczny świadczonych usług, którą zapewniają doskonale wykwalifikowani specjaliści posiadający wieloletnie doświadczenie w branży.

Zaufało nam kilkudziesięciu klientów, w tym międzynarodowe grupy kapitałowe. Pracujemy dla podmiotów z branży IT, medialnej, finansowej, produkcyjnej, spożywczej, metalowej, energetycznej, medycznej, kosmetycznej, budowlanej, meblarskiej, transportowej i innych.

Jesteśmy partnerem SNI!

SNI jest firmą informatyczną, która koncentruje się na oprogramowaniu do sprawozdawczości podatkowej, takim jak e-faktura, e-dokumentacja, e-dostawa, SAF-T, SII oraz podobnych interfejsach i technologiach.

SNI oferuje ponad 30 rozwiązań krajowych dla ponad 500 klientów na całym świecie, w tym dla marek należących do znanych międzynarodowych grup kapitałowych jak Nestle, Puma, Philips, Deloitte, Honda, Mazda, Schneider i wiele innych.

SNI jako Srebrny Partner SAP wdraża rozwiązania przede wszystkim w SAP, ale także w innych systemach księgowych.

KSEF w SAP z SNI To optymalne rozwiązanie zapewniające proste wdrożenie systemu i dostosowanie go do systemów funkcjonujących już w przedsiębiorstwie.

  • Prostota – szybka implementacja bez konieczności instalacji SAP OSS notes
  • Wydajność – ekonomiczne wdrożenie bez zatrudniania zewnętrznego konsultanta
  • Przystępność – bez konieczności aktualizacji 
  • Niezawodność – wszystkie dodatki posiadają Certyfikat SAP

Studium przypadku

Elopak został założony w Norwegii w 1957 roku i jest w całości własnością Ferd Group. Firma jest wiodącym światowym dostawcą opakowań kartonowych i urządzeń do napełniania płynną żywnością, a także dostarcza innowacyjne rozwiązania w zakresie opakowań, które stanowią naturalną i wygodną alternatywę dla plastikowych butelek i wpisują się w niskoemisyjną gospodarkę cyrkulacyjną. Obecnie Elopak zatrudnia 3000 osób i sprzedaje ponad 15 miliardów kartonów rocznie w ponad 80 krajach.

Firma Elopak borykała się z problemem znalezienia idealnego rozwiązania do elektronicznego raportowania VAT dla swoich klientów w różnych krajach europejskich. Przepisy i wymagania techniczne zmieniały się w zależności od kraju, więc firma Elopak nie mogła łatwo zdigitalizować procesu zgodności z przepisami. Firma potrzebowała rozwiązania, które spełniałoby wszystkie wymagania dotyczące zgodności podatkowej w różnych krajach europejskich, a także było dostosowane do ich systemów i działało bezproblemowo z pomocą zespołu wsparcia online partnera, który rozwiąże każdy problem w ciągu kilku godzin.

Dodatki SAP firmy SNI pozwalają firmie Elopak zaspokoić potrzeby klientów z całej Europy. SNI, jako globalny partner w zakresie technologii podatkowych, śledzi nowe wymogi dotyczące VAT i tłumaczy je tak, aby ułatwić i przyspieszyć proces dla firmy. Dzięki zwinności, elastyczności i skuteczności rozwiązań SNI, Elopak ma teraz możliwość łączenia się za pośrednictwem chmury SNI oraz automatycznego wysyłania i odbierania danych VAT do i z podmiotów regulujących VAT.

Rozwiązania SNI pomogły firmie Elopak wyeliminować ryzyko i zmniejszyć nakłady na rozwój wewnętrzny. Cel firmy, jakim jest zapewnienie klientom elektronicznego procesu raportowania VAT, jest teraz znacznie łatwiejszy niż kiedykolwiek.

Z nami wdrożysz KSEF na czas!

Misją Kancelarii Chojnacka & Łagowski Doradcy Podatkowi jest zapewnienie Klientom bezpieczeństwa podatkowego. Rozwiązania, które proponujemy są jasne, czytelne i dostosowane do indywidualnych potrzeb. Stale się doskonalimy, aby móc sprostać najtrudniejszym wyzwaniom i świadczyć usługi najwyższej jakości.